CSIN (Csinálj Ilyet Nekem!)

Kézműves dolgokat készítsünk együtt a gyerekeinkkel, unokáinkkal. Törekszem az újrahasznosításra, olcsó előállításra, házilag készült egyedi alkotásokra. A varrás, gyöngyfűzés, képeslap készítés... alapjaiba vezetem azt, akinek tetszik, amit csinálok. Mit kell tenni egy kezdő oktatónak origamis foglalkozáson vagy mit játszunk egy esküvőn?

Friss topikok

  • medali (törölt): Nagyon szep (2015.07.14. 11:16) Varrott Angyal
  • via123: Kedves Rozi, nagyon tetszenek az ötleteid! A madár hajtogatását nem találom. Le tudnád írni, hogya... (2014.03.13. 13:41) Mondóka: 2 kismadár

Játék házilag

Játék házilag

Célbadobós takaró

2013.05.07. 23:06 | csintanoda | Szólj hozzá!

celbadobos_1368620354.JPG_1920x2560

Kétféle haszna van ennek a takarónak: játék és pihenés. Feküdni lehet rajta és a magzsákokkal célba dobni.

Szabadban és szobában egyaránt játszható

Meggymag zsákokat készítettem és összegyűjtöttem, hogy mit lehet vele játszani. Akár a szabadban, akár a szobában játszható. A magzsák nem gurul úgy, mint a labda és a kisebb gyerekek is hamar sikerélményhez jutnak a játék során. A 2-3 éves átlagos gyerek csak dobja fel a zsákocskát, még nem tudja elkapni. A játék  felsorolásával egyre nehezebbek lesznek a feladatok, szerintem még általános iskola alsó tagozatában is alkalmazhatóak a megosztott figyelmet igénylő játékok... 

Miért nem babzsák? Mert a bab zsizsikes lesz és tönkre megy. A meggymag párna rövid melegítés után pl. fülfájás csillapító is! - ezen kívül jó játékszer lesz. Sárgabarack magjából is, nyári és őszi szilva magjából is varrtam zsákocskákat, de a legjobb a cseresznye- vagy meggymag. 

A szabadban célzó helyet ki lehet alakítani faágakkal, levelekkel, a közepét akár virágfonatból is készíthetjük, aszfalton fel lehet rajzolni krétával, takarót is varrhatunk, amely pihenésre is és játékra is egyszerre szolgál. 

SPÓRTAN

A/ maggyűjtés és feldolgozás:

A tavaszi - nyári gyümölcsök csonthéjas magját gyűjtsük össze, vagy  befőzések idején kérjük el a nagymamától a kidobásra ítélt cseresznye- és meggymagokat.  Kis lábasban a tűzhelyen erősen sós vízben kifőztem a csonthéjasokat. Ezután egy olyan törölközőbe raktam egy maréknyi magot, amelyet utána már nem használok. A törölközőt lazán összecsavartam és a ruhán keresztül morzsolgatni-dörzsölgetni kezdtem a tartalmát. A magházon lévő kis gyümölcsdarabok beleragadnak a frottírba és megtisztul a mag. Addig folytattam a gyúrást, amíg el nem fogyott a tisztítatlan mag. Napon kiszárítottam. 

B/ magzsák:

Vastagabb szövésű anyagot (vásznat..) használtam, kb. 32 x 12 cm-es darabot, félbehajtottam és a fonákán összevarrtam, csak az egyik végén hagytam ki egy rést, vagy 5 cm-nyit. Az anyagot kifordítás után annyira töltöttem meg maggal, hogy lazán mozogjanak benne a magok, majd a rést összevarrtam. Többféle színű, mintájú anyagot használtam, hogy meg tudják különböztetni a saját zsákjukat a csoport tagjai. Lehet számokat, betűket rávarrni, én pl. különböző számú gombot varrtam fel az anyagra az összevarrás előtt (játékos betűtanulás, összeadás gyakorlása is lehet a zsákokkal - észre sem veszik a gyerekek, hogy ez feladat, csak a játékra fognak koncentrálni és közben játszva gyakorolnak!).

Tipp: Gyűjtsünk különböző termések magját, a felhasználási ötleteket a 

C/ céltáblás takaró

A takaró egyik oldalára  2 jól elkülöníthető területet, más színű anyagot varrtam. Egy 100 x 150 cm-es anyagra varrtam egy téglalap alakút és egy kör alakú anyagot. Megszámoztam a darabokat, a külső részre 1-es szám, a második részre  2-es és a középrészre 3-as szám került. A takarón pihenni is lehet, védi a ruhát a talajtól és jó játék kerekedhet...

MEGGYMAG ZSÁKOS JÁTÉKOK

  1. Egyensúlyozás fejen 1, majd 2 magzsákocskával
  2. 1 zsák dobása a levegőbe az ügyesebb kézzel, elkapás 2 kézzel
  3. 1 zsák dobása ügyetlenebb kézzel, elkapás 2 kézzel
  4. 1 zsák dobása a levegőbe az ügyesebb kézzel, elkapás ügyesebb kézzel
  5. 1 zsák dobása ügyetlenebb kézzel, elkapás ügyetlenebb kézzel
  6. 1 zsák dobása és nehezített elkapás: taps, guggolás, forgás után
  7. 1 zsák dobása a levegőbe, elkapás 1 kézzel
  8. Nehezített helyzetekből feldobás: ülés, fekvés, hát mögül, térd alól és 2 kézzel elkapás
  9. Zsonglőr: 2 zsák dobása a levegőbe különböző időben
  10. Célbadobás min. 2 fő: a dobás távolságának növelése 2 kör után…
  11. Pontverseny a célbadobásban:  papíron a pontok felírása
  12. Párokban adogatás 1 zsákkal
  13. Párokban adogatás nehezített helyzetekben (lásd 6. pont)
  14. Párokban zsonglőrködés: 2 magzsákkal adogatás
  15. Körben babzsák adogatás, körön belül a cica elkapja a zsákot, vagy az adogatókat

Tipp:

Különböző gyümölcsök és zöldségek magvait gyűjtsük össze, szárítsuk meg és a következő cikkben ötleteket adok, hogy én mire használtam...

Van kérdésük? Írjanak, jelezzenek!

A bejegyzés trackback címe:

https://csintanoda.blog.hu/api/trackback/id/tr25287260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása