CSIN (Csinálj Ilyet Nekem!)

Kézműves dolgokat készítsünk együtt a gyerekeinkkel, unokáinkkal. Törekszem az újrahasznosításra, olcsó előállításra, házilag készült egyedi alkotásokra. A varrás, gyöngyfűzés, képeslap készítés... alapjaiba vezetem azt, akinek tetszik, amit csinálok. Mit kell tenni egy kezdő oktatónak origamis foglalkozáson vagy mit játszunk egy esküvőn?

Friss topikok

  • medali (törölt): Nagyon szep (2015.07.14. 11:16) Varrott Angyal
  • via123: Kedves Rozi, nagyon tetszenek az ötleteid! A madár hajtogatását nem találom. Le tudnád írni, hogya... (2014.03.13. 13:41) Mondóka: 2 kismadár

Játék házilag

Játék házilag

Bodzavirág lekvár - kezdőknek

2013.06.10. 10:22 | csintanoda | Szólj hozzá!

bodzalekvar_1370849462.JPG_1200x1600

Bodzavirág lekvár - kezdőknek

Bátran fogjon hozzá az is, aki eddig még soha nem főzött be!! Megéri a fáradságot! Aki megkóstolja, megnyalja a 10 ujját!!!

Eddig csak olyan recepteket olvastam a bodzalekvárról, hogy db-ra számolták a virágot, a citromot, az almát…. Én szeretem a kimérni a hozzávalókat! Megcsináltam!!!! Jól sikerült. Az íze nagyon különleges, kellemes és nem nagyon édes! Az alma íze, illata nem érződik, hanem a bodza a meghatározó és vaníliacukor rásegít!

I. Üvegmosás

2-3 dl-es üvegeket tisztára mosok (én kb. 15 db-ot mostam meg), lecsepegtetek és még nedvesen a mikróban csirátlanítok 2 percig. Kirakom az asztalra fogókesztyűvel. A kupakokat is megmosom és a levegőn megszárítom.

II. Lekvár hozzávalók:

80 dkg bodzavirág,

80 dkg citrom,

2    liter víz,

1,6 kg hámozott alma,

1 kg cukor,

4 cs. vaníliacukor /8 g-os/,

3 cs.zselésítő lekvárhoz, 3:1-es. (Haas-t vettem.) 

Virággyűjtés:

Olyan helyen ajánlott gyűjteni, ahol kicsi a szennyeződés lehetősége. Forgalmas utak mellett a kipufogó benzingőze mérgezi a virágokat és a kocsik felverik a port! Földutak mentén kell keresni a bodzabokrokat!

Nagyon könnyű szedni, mert az idei virágszár könnyen letörik. Én reklámszatyorba gyűjtöttem, a karomra felakasztottam és csak rakosgattam bele a virágfejeket. Olyan virágot kell gyűjteni, ami szép fehér színű, nem barnult meg és ki van nyílva a virágszirom.

A 80 dkg bodzavirág szedéskor térfogatra annyi, mint egy átlagos reklám szatyor, ha közepesen kitömöm a virággal!

Legfeljebb a virágszedés másnapján el kell kezdeni a feldolgozást, mert tönkremegy az alapanyag!

1. nap

A bodzavirágot pici fürtökre lecsíptem.

A citromot meghámoztam, karikára vágtam. 

Trükkök a feldolgozáshoz:

Ha sokat bodzát dolgozok fel, gumikesztyűt húzok, mert megfogja a hüvelyk- és a mutatóujjamat!

Szerintem a citromot kicsavarhatjuk és a rostjával, levével öntsük le a bodzavirágot, úgy áztassuk! Így gyorsabban elkészülök az első nap és szerintem ugyanazt érjük el! A héját azért vágtam le, mert ez nem bio citrom volt, gázzal érlelték!

1 napig hűtőben ázik a virágszirom a citromkarikákkal a vízben, így biztosan nem indul erjedésnek!

2. nap

Almareszelés:

Gyorsan kell csinálni a nagy lyukú reszelőn, de lehet csak felkockázni, így gyorsabb. Később úgyis összetöröm egy botmixerrel! 

Trükk a reszeléshez:

A levegőn hamar bebarnul az alma, ezért kell gyorsan dolgozni! Vagy leönthetem egy kis citromlével. Én már nem akartam több citromot hozzáadni, mert féltem, hogy nagyon savanyú lesz!

1. Főzés:

1 kg cukorral az almareszeléket elkezdtem főzni és amikor már jó puha volt, összemixeltem,

4 vaníliacukrot adtam hozzá.

Egy edénybe öntöttem a zselésítőt és kb. fél liternyi citromos lében elkavartam, majd még tovább hígítottam. 

Szűrés:

Az áztatott citromos bodzavirág levét sűrű szitán átszűrtem. 2,3 liter citromos bodzalevet

kaptam összesen, ebből vettem ki a zselésítő feloldásához. 

Trükk a lekvár állagához:

A beáztatott virágokat nem raktam hozzá az almapéphez, szerintem így szebb lett a külleme.

2. Főzés:

Hozzáöntöttem a cukros almához a zselés levet, az áztatott citromos bodzalevet és felfőztem az egészet, kb. 5 percig folyamatosan főztem, miután elkezdett pötyögni a massza, folyamatosan kavargattam.

3. Elrakás télire:

Egy tányérra raktam a kis üveget a lábas mellé, ami alatt takarékra vettem a lángot. Csőrös merőkanállal megtöltöttem 14 db üveget és száraz kupakokkal lezártam. Egy kosarat kibéleltem nagy frottír törölközővel és fejjel lefelé beraktam az üvegeket, majd betakartam.

Trükk az elrakáshoz:

1. Azért kell fejjel lefelé fordítani, hogy a forró lekvár fertőtlenítse az üveg száját, a kupakot és az üvegben maradt levegőt – nem fog megromlani! Amikor már hűltebb volt az üveg, visszafordítottam a talpára és újból betakartam. 

2. A citromos bodzavirágokat belenyomtam 4 db 0,5 literes üvegbe, olyan erősen összenyomtam, hogy  levet eresztett a massza és beraktam a fagyóba. Kíváncsi vagyok, hogy bodzateának milyen lesz!

Jó étvágyat kívánok hozzá!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csintanoda.blog.hu/api/trackback/id/tr675353526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása